Кабінет Міністрів України Запускає експериментальний проєкт із підготовки фахівців з реабілітації за дуальною формою навчання.
Спеціаліст, який випускається із закладу освіти, має мати не лише якісні теоретичні знання, але і практичні навички. Для цього ми запроваджуємо цей пілотний проєкт, аби забезпечити потужну практичну підготовку спеціалістів із реабілітації.
Час навчання на робочих місцях становитиме щонайменше 45%!
На практиці це означає, що студент набуде професійного досвіду ще під час навчання, і пізніше закладу охорони здоровʼя не доведеться його перенавчати або донавчати. Студент отримає контрольований доступ до роботи з пацієнтом, до того ж матиме мотивацію – заробітну плату. Заклади охорони здоровʼя своєю чергою матимуть можливість впливати на формування змісту освітніх програм. Усе це допоможе нам покрити потребу в асистентах фізичного терапевта та ерготерапевта уже найближчим часом та підвищити якість медичної освіти загалом.
Проєкт триватиме два роки, а за його підсумками буде ухвалене рішення про масштабування у межах всієї країни. Наразі у проєкті візьмуть участь чотири заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія»):
Національний університет фізичного виховання і спорту України
Для участі в пілотному проєкті студент/студентка має подати заяву про переведення на дуальну форму здобуття освіти, пройти відбір у закладі вищої освіти та закладі охорони здоров’я й підписати тристоронній договір і трудову угоду.
З-поміж студентства долучитися до проєкту можуть ті, хто:
- навчаються щонайменше три роки на денній формі навчання;
- проходять підготовку за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія») у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проєкту;
- мають показник успішності за попередній навчальний рік не менше 80% (для здобувачів ступеня бакалавр — третій рік навчання, для здобувачів ступеня магістрів — перший рік навчання); АБО під час вступу на магістерський рівень вищої освіти отримали щонайменше 75% максимальної кількості балів для вступу на спеціальність 227 (для майбутніх магістрів першого року навчання);
- пройшли співбесіду в обраному закладі охорони здоров’я.
Студентів, які стануть учасниками експериментального проєкту, прийматимуть до закладу охорони здоров’я на посаду «Асистент фізичного терапевта» та «Асистент ерготерапевта». Вони проходитимуть освітню програму (виконуватимуть індивідуальний навчальний план) на робочому місці під керівництвом координатора та наставника. Щоби підготовка асистентів з реабілітації була якісною, до наставників висунуто додаткові вимоги – ними зможуть бути лише найкваліфікованіші фахівці з реабілітації із досвідом роботи на посаді фізичного терапевта або ерготерапевта не менше ніж рік.